Ekonomie luxusu a luxusních statků. Příspěvek k výzkumu nákupního chování a Veblenových efektů – Jiří Dvořák
Jiří Dvořák
Diplomová práce
Ekonomie luxusu a luxusních statků. Příspěvek k výzkumu nákupního chování a Veblenových efektů
Economics of Luxury and Luxury Goods. A Contribution to the Research of Buying Behavior and Veblen Effects
Anotace:
V diplomové práci je představen model signalizační spotřeby o struktuře v úrovních firemní volba, spotřební volba, signalizační volba a volba odezvy na status. Je prokazováno, že optimální signalizační volbou spotřebitele je nákladově efektivní kombinace množství a kvality. Sekvenčně racionální spotřebitel v roli rozhodovatele očekává funkci odezvy na status pozorovatelů, přičemž v případě preferované …víceAbstract:
This diploma thesis develops a model of signaling consumption in the following structure: company choice, consumption choice, signaling choice, status response choice. The optimality of cost effective combination of quantity and quality as signaling choice is demonstrated. Sequentially rational consumer as a decision-maker expects status response function of observers. Veblen effect occurs in a conspicuous …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 11. 2012
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/38349
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 6. 2013
- Vedoucí: Zuzana Stuchlíková
- Oponent: Ivo Koubek
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/38349
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomická analýza
Práce na příbuzné téma
-
Conspicuous consumption of young Chinese consumers
Lingling Zhang -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě – projektový návrh reklamní komunikace v tiskových médiích
Zuzana Radová -
Okázalý mód módy: fenomén luxusu v sociologickej teórii spotreby
Adriána Tišťanová -
Marketingová komunikace produktu okázalé spotřeby jako investice do společenské pozice
Marian Obr -
Marketingová komunikace produktu okázalé spotřeby jako investice do společenské pozice
Gabriela Bohabojová