Michaela ROUSOVÁ

Master's thesis

Vnímání první pomoci z kognitivního a afektivního hlediska u budoucích učitelů prvního stupně základních škol

The future primary first grade teachers first aid perception from cognitive and affective view
Abstract:
Diplomová práce je věnována vnímání první pomoci z pohledu budoucích učitelů základních škol. Teoretická část je zaměřena na poskytování první pomoci v konkrétních případech, postoje a mylné představy. Současně jsou zde vysvětleny pojmy týkající se vztahu člověka k přírodě a prezentovány některé z již provedených výzkumů této problematiky. Navazující praktická část zjišťuje právě znalosti první pomoci …more
Abstract:
The diploma thesis is devoted to the perception of first aid from the point of view of future elementary school teachers. The theoretical part is focused on providing first aid in specific cases, attitudes and misconceptions. At the same time, concepts related to the relationship between man and nature are explained here and some of the already conducted research on this issue is presented. The subsequent …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 3. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ROUSOVÁ, Michaela. Vnímání první pomoci z kognitivního a afektivního hlediska u budoucích učitelů prvního stupně základních škol. Ústí nad Labem, 2024. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Special Education / Teaching for Primary Schools and Special Pedagogy

Theses on a related topic