Ing. Kamila Sýkorová

Master's thesis

Hodnocení efektivnosti motivačních programů a spotřebitelských soutěží v marketingu

Effectivity evaluation of motivation programs and consumer contests in marketing
Abstract:
V této práci se zabývám využitím marketingových soutěží v marketingovém mixu a vhodnou volbou soutěžního principu, aby byl v souladu se zákonem a zároveň efektivní formou podpory prodeje. Soutěž je aplikována ve společnosti, která využívá přímý prodej a MLM. Při návrhu vhodného principu vycházím ze situační analýzy historických dat o průběhu několika typů soutěží a hodnocení KPI. Pro dodržení stanoveného …more
Abstract:
I focus on using marketing contests in marketing mix and proper effective principles of marketing contests in accordance with law. Marketing contest is applied in a company using direct selling and MLM. My proposal of the proper marketing contest principle is based on historical data analysis and KPI results. I show a ROI calculation to keep the set budget. My goal is to evaluate the influence of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 11. 2009
  • Supervisor: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
  • Reader: PhDr. Karel Eliáš, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní