Persuazivní efekt konceptuální metafory – Bc. Petr Sojka
Bc. Petr Sojka
Bakalářská práce
Persuazivní efekt konceptuální metafory
Persuasive effect of conceptual metaphor
Anotace:
Prezentovaná práce se zabývá vlivem konceptuální metafory na změnu postoje. V první části výzkumu jsme prostřednictvím korpusové analýzy zjišťovali, jaké konceptuální metafory jsou spojené s pojmy ekonomika a ekonomická krize. Zjistili jsme, že s oběma pojmy je spojena metafora EKONOMICKÁ KRIZE OHROŽUJÍCÍ EKONOMIKU JE NÁKAZA NAPADAJÍCÍ ŽIVOU BYTOST/TĚLO. Ve druhé části výzkumu jsme zkoumali, zda navození …víceAbstract:
The presented diploma thesis aims to examine effects of conceptual metaphor on the attitude change. In the first part of research we investigated what conceptual metaphors are associated with concepts of economy and economic crisis using corpus analysis approach. We found that both concepts are linked with metaphor ECONOMIC CRISIS THREATENING ECONOMY IS DISEASE INFECTING LIVING BEING/BODY. In the second …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 5. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ia6in/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 5. 2012
- Vedoucí: prof. PhDr. Zbyněk Vybíral, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Michaela Porubanová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Přesvědčování a změna postojů
Tomáš Zemek -
Persuaze a změna postoje
Jiří Kůs