Bc. Pavlína Koucká, DiS.

Master's thesis

Divadlo F. X. Šaldy: analýza prostředí a marketingu divadla s návrhovou částí zaměřenou na mladé diváky

The F. X. Šalda theatre: analysis of the theatre’s environment and marketing with suggested changes aimed at attracting younger attendees
Abstract:
Práce navrhuje možnosti zlepšení marketingu Divadla F. X. Šaldy v Liberci s cílem zvýšení návštěvnosti instituce. Zaměřuje se především na mladé diváky, u kterých se předpokládá menší zájem o tento typ kultury. Řeší zejména nové možnosti přilákání potenciálních diváků a jejich následné udržení. Návrhy vycházejí z komplexní analýzy vnějšího a vnitřního prostředí divadla. Práce využívá marketingové metody …more
Abstract:
The study suggests new marketing techniques for the F. X. Šalda theatre to increase attendance. It aims specifically at the younger generation of potential theatre-goers, who are less interested in this type of entertainment. In particular, it tries to find new means of attracting potential attendees and retaining them afterwards. The suggestions result from the complex research of all aspects of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2014
  • Supervisor: Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Veronika Valentová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management