Bc. Tereza VOŠTOVÁ

Master's thesis

Možnosti aplikace konceptu vizuální gramotnosti na ZUŠ

Possibilities for the application of the concept of visual literacy to Elementary Art School
Abstract:
Diplomová práce zahrnuje dvě části teoretickou a pedagogickou jimiž proniká do tématu vizuální gramotnosti. Toto téma prověřuje na následujících úrovních 1) rešerše konceptu vizuální gramotnosti v rámci odborného diskursu, 2) pojetí vizuální gramotnosti učiteli výtvarného oboru na vybraných základních uměleckých školách, 3) spojitosti tématu se školními kurikulárními dokumenty (Školní vzdělávací programy …more
Abstract:
The thesis consists of two parts the theoretical part and the pedagogical part providing insight into the visual literacy. This topic examined on the following levels: 1) The research the concept of visual literacy in professional discourse. 2) The concept of visual literacy teacher visual field at selected elementary art schools. 3) Topic conjunction with school curricula (School educational programs …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 3. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Miroslav Hašek

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VOŠTOVÁ, Tereza. Možnosti aplikace konceptu vizuální gramotnosti na ZUŠ. Ústí nad Labem, 2016. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Secondary School Teacher Education / VES SN

Theses on a related topic

All theses