Koncept komunitní školy jako možná podpora celoživotního učení – Mgr. Helena Hamříková
Mgr. Helena Hamříková
Bachelor's thesis
Koncept komunitní školy jako možná podpora celoživotního učení
The Concept of Community school as potential support of Lifelong learning
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje vytyčení pojmů celoživotní učení, komunitní škola a komunitní vzdělávání. Na základě jejich charakteristik se snaží zjistit, zda koncept komunitní školy může přispívat k naplňování myšlenky celoživotního učení. Vysvětluje důležitost celoživotního učení a informuje o současném stavu komunitních škol v České republice, aby mohla nalézt styčné plochy celoživotního učení a komunitního …moreAbstract:
The theme of this Bachelor`s thesis is to set the concepts community school and lifelong learning/education. It tries to find out on this fundamental characteristics if the concept of community school can support to lifelong learning/education. It explains the importance of lifelong learning/education and it informs about the state of community schools in Czech republic at present to find the common …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cy6rj/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2008
- Supervisor: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Vzdělávání seniorů: případová studie vzdělávacího kurzu Školička internetu pro seniory I
Klára Němcová -
The financial and Technical States of Community Schools in Myanmar and Thai-Myanmar Border
Ywet Wai Aung -
Komunitní vzdělávání - ověření koncepce komunitní školy s důrazem na možnosti přeměny školy na společenské, kulturní a vzdělávací centrum obce
Hana Knapová -
Přírodní a komunitní zahrada pro primární vzdělávání ve 21. století
Jarmila Divišová