Learning styles and strategies in one-to-one remedial English language classes – Bc. Šárka Bučková
Bc. Šárka Bučková
Master's thesis
Learning styles and strategies in one-to-one remedial English language classes
Learning styles and strategies in one-to-one remedial English language classes
Abstract:
Diplomová práce „Učební styly a strategie v individuálních doučovacích hodinách angličtiny“ zdůrazňuje nutnost přihlédnutí k individuálním učebním stylům jednotlivých žáků ve výuce angličtiny a volby vhodných učebních strategií odpovídajících těmto stylům. Cílem mé diplomové práce je zkoumání učebních stylů žáka, zkoumání rozvoje odpovídajících učebních strategií a jejich využití jak při učení se ve …moreAbstract:
The diploma thesis “Learning Styles and Strategies in One-to-One Remedial English Language Classes” emphasizes the necessity of considering individual learning styles of particular learners in English classes and the choice of suitable learning strategies conforming to the styles. The objective of my diploma thesis is the investigation of students’ learning styles, the exploration of the development …moreKeywords
Key words auditive auditory concrete-sequential deductive extraverted global identification inductive introverted kinesthetic learning strategy learning style oral particular random-intuitive read remedial self-evaluation visual write Klíčová slova auditivní čtení deduktivní extrovertní globální identifikace induktivní introvertní kinestetický sluchový konkrétně sekvenční náhodně intuitivní nápravný partikulární psát sebehodnocení učební strategie učební styl ústní vizuální
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pk86n/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2010
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Strategie učení slovní zásoby z pohledu studentů anglického jazyka
Barbora HANZLOVSKÁ -
Strategie motivace žáků středních škol k autoregulovanému učení v závislosti na jejich motivačním typu
Miloslav ŠTEFAN -
The Mutual Influence of an Adult Learner and a Beginning Tutor in One-to-One Classes: a Case Study Based on Learning Style Preferences
Zuzana Habrovanská