Bc. František Hladík

Master's thesis

Multismyslové vnímání jako faktor zapamatování reklamy

Multisensory Perception as a Factor in Memorizing Ads
Abstract:
Práce bude ověřovat předpoklad, že čím propagace působí na více smyslů současně (nejen zrak), tím se zvyšuje pravděpodobnost, že bude uložena do dlouhodobé paměti spotřebitele. Cílem práce bude zjistit, zda působení na více smyslů vede k zapamatování produktu či reklamy, což ovlivňuje nákupní rozhodovací proces spotřebitele. Výsledkem bude doporučení, zda a jaké smysly je vhodné do propagace ještě …more
Abstract:
The thesis will validate the hypothesis that the promotion has multiple senses simultaneously (both eyes), thereby increasing the probability, that it will be stored in long term memory consumers. The aim of the thesis will be to determine whether exposure to multiple senses leads to memorize or product advertising, which affects consumer buying decision process. This will result in a recommendation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2015
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication