Tomáš Horák

Master's thesis

The Importance of Managing eWOM in the Hotel Industry

The Importance of Managing eWOM in the Hotel Industry
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, jak potenciální zákazník hotelu vnímá různé druhy odpovědí daného hotelu na negativní online recenze a následná identifikace možného využití těchto poznatků k zefektivnění managementu online recenzí v hotelnictví. Byly objeveny tři základní druhy odpovědí hotelu na negativní recenze (tj. žádná odpověď, defenzivní odpověď a konstruktivní odpověď). Metoda experimentálního …more
Abstract:
The goal of this thesis is to investigate the effects of different hotel response strategies to negative user-generated electronic word of mouth on online travel guide sites and subsequently to identify managerial implications that would lead to an effective online review management in the hotel industry. Three basic response strategies to a negative review were identified: no-response strategy, defensive …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 10. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 2. 2014
  • Supervisor: Miroslav Karlíček
  • Reader: Chris Pearce

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/40524