The Importance of Managing eWOM in the Hotel Industry – Tomáš Horák
Tomáš Horák
Master's thesis
The Importance of Managing eWOM in the Hotel Industry
The Importance of Managing eWOM in the Hotel Industry
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, jak potenciální zákazník hotelu vnímá různé druhy odpovědí daného hotelu na negativní online recenze a následná identifikace možného využití těchto poznatků k zefektivnění managementu online recenzí v hotelnictví. Byly objeveny tři základní druhy odpovědí hotelu na negativní recenze (tj. žádná odpověď, defenzivní odpověď a konstruktivní odpověď). Metoda experimentálního …moreAbstract:
The goal of this thesis is to investigate the effects of different hotel response strategies to negative user-generated electronic word of mouth on online travel guide sites and subsequently to identify managerial implications that would lead to an effective online review management in the hotel industry. Three basic response strategies to a negative review were identified: no-response strategy, defensive …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 10. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/40524
Thesis defence
- Date of defence: 17. 2. 2014
- Supervisor: Miroslav Karlíček
- Reader: Chris Pearce
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/40524
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce
Dušan Mladenović -
The impact of Electronic word of mouth on customer behavior on the Russian e-commerce market
Ekaterina Samarina -
Skutečný problém falešných online recenzí
Patrik Bucher -
Osobnostní charakteristiky a online recenze
Ondřej Uldrijan -
Vliv online reputace na zákazníka v gastronomii
Klíčová Klíčová -
Online recenze a jejich účinky na spotřebitelské chování
Ivana Dubišarová -
Adaptace a pilotní replikace experimentu: Důvěryhodnost negativních online recenzí (Craciun & Moore, 2019)
Lucia Režnáková -
Vliv online reputace na zákazníka v hotelnictví
Karolína Králová