Projevy nekázně z perspektivy učitele 1.stupně základní školy – Pavla Hudáková
Pavla Hudáková
Master's thesis
Projevy nekázně z perspektivy učitele 1.stupně základní školy
Acts of Indiscipline from the Perspective of a Primary School Teacher
Abstract:
Nekázeň je považována za běžnou součást výuky a školních dnů, proto cílem diplomové práce je odkrýt, jak učitelé vnímají nekázeň žáků na prvním stupni základní školy. Teoretická část objasňuje východiska nekázně a problémového žáka. Na vzorku deseti učitelů byl realizován výzkum prostřednictvím metod pozorování a rozhovoru, který odhalil subjektivní pohledy na problematiku nekázně. Zjištění předkládají …moreAbstract:
Indiscipline is considered a common part of teaching and school days, so the aim of this thesis is to uncover how teachers perceive student indiscipline in the first stage of elementary school. The theoretical part clarifies the basis of indiscipline and problematic students. A sample of ten teachers was studied through observation and interviews, which revealed subjective views on the issue of indiscipline …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Hudáková, Pavla. Projevy nekázně z perspektivy učitele 1.stupně základní školy. Zlín, 2023. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Autorita učitele na 1.stupni ZŠ očima žáků a učitelů - případová studie
Jitka Milaniaková -
Autorita studenta učitelství v interakci se žáky v průběhu učitelské praxe
Michaela Ondráčková -
Autorita učitele očima žáků SOŠ
Daniela Zavadilová -
Autorita učitele z pohledu žáků
Markéta Nevrklová -
Problémový žák z pohledu učitele primární školy
Klára BALAJKOVÁ