Ing. Lenka Vinická

Bachelor's thesis

Regulace reklamy

Advertising regulation
Abstract:
Bakalářská práce pojednávající na téma regulace reklamy. Teoretická část se snaží přiblížit reklamu jako takovou, ve svých úvodních kapitolách nejprve představením její historický vývoj. Práce rovněž vymezuje různé definice reklamy, její obsah, formy, druhy a cíle. V další části je uveden rozbor právní úpravy regulace reklamy v České republice. Právní regulaci reklamy prostředky práva veřejného, prostředky …more
Abstract:
Bachelor thesis dealing on the regulation of advertising. The theoretical part is trying to approach advertising as such, in its introductory chapters first presentation of its historical development. This paper also defines the different definitions of advertising, its content, forms, types and goals. The next section provides an analysis of the legal framework regulating advertising in the Czech …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Stanislav Sviták, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication