Barbora Etlíková
Master's thesis
Postmoderní česká režie v teorii a praxi
Postmodern Czech Performances in Theory and in Practice
Abstract:
Tato práce se zabývá způsobem, jímž se v českojazyčném prostředí používá v divadelní teorii a kritice pojem "postmodernismus". V první části práce jsem se na zvolenou problematiku podívala především prizmatem zahraničního kontextu. Identifikovala jsem přitom dva hlavní možné způsoby, jimiž zahraniční myslitelé vymezují pojem "postmodernismus" v jeho obecnosti. V prvním případě (např. u Charlese Jenckse …moreAbstract:
The thesis deals with the way of using the term postmodernism by the Czech-language theatre critique. In the first part I decided to discuss the thesis' subject in the context of other languages' schools of thought. I identified two main possible ways by which philosophers from abroad define the term "postmodernism" in its general meaning. In the first case (e.g. Charles Jencks) I on one hand found …moreKeywords
montážKeywords
dekompoziceKeywords
strukturalismusKeywords
postmoderní uměníKeywords
Česko (Československo)Keywords
divadelní režieKeywords
poststrukturalismusKeywords
dekonstrukceKeywords
strukturalismusKeywords
postmodernismusThesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2015
- Supervisor: Jan CÍSAŘ
- Reader: Jan VEDRAL
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 27. 1. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMaster programme / field:
Dramatická umění / Teorie a kritika