Bc. Ivana HEFNEROVÁ

Bachelor's thesis

Rozdíly ve vnímání pojmu "rodina" u dětí z různých typů rodin

Differences in feeling concept "family" for children from different types of families
Abstract:
Tématem mé práce jsou děti z různých typů rodin, jejich osudy, zkušenosti a životy. V teoretické části předkládám čtenáři základní informace o odlišných typech rodin. Ve výzkumné části uvádím rozhovory s dětmi a jejich psanou výpověď. Cílem práce je zjistit, nakolik ovlivňuje typ rodiny dítě v jeho myšlení a chování a nakolik výsledky výzkumu korespondují s literaturou. Čtenáři nabídnu pohledy dítěte …more
Abstract:
The topic of my work is children from different types of families, their fates, experience and lives. I give basic information about various kinds of families in a theoretical part and I mention dialogues with children and their written statements in a research part. The aim of my work is to find out how much the family type influences children's thinking and beha-viour and how much research results …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2008
Accessible from:: 19. 5. 2008
Identifier: 7841

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2008

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HEFNEROVÁ, Ivana. Rozdíly ve vnímání pojmu "rodina" u dětí z různých typů rodin. Zlín, 2008. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 19. 05. 2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 19. 5. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy