Ing. Ekaterina Kandakova

Master's thesis

Assessment of electronic word of mouth effectiveness

Assessment of electronic word of mouth effectiveness
Abstract:
V dnešní době díky vysoké rychlosti digitalizace a technologického rozvoje role eWOM výrazně vzrostla, a proto s ní musí marketéři počítat, aby se k zákazníkům dostali co nejefektivněji. Toto téma však není řádně prostudováno. Článek zkoumá vliv různých heuristik eWOM na záměr chování a skutečné chování studentů a také určuje, které heuristiky eWOM mají největší vliv na záměr zapsat se na univerzitu …more
Abstract:
Nowadays due to the high speed of digitalization and technological development, the role of eWOM has significantly increased and that is why marketers have to take it into account in order to reach customers in the most effective way. However, this topic is not properly studied. The paper investigates the effect of different eWOM heuristic cues on behaviour intention and the actual behaviour of students …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Dušan Mladenović, Ph.D.
  • Reader: Ph.D. Olga Prygara

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta