Bc. Marek Tomčík

Master's thesis

Využití marketingové komunikace v marketingu politických stran

Utilisation of Marketing Communication in the Marketing of Political Parties
Abstract:
Předmětem diplomové práce je analýza průběhu volební kampaně při volbách do zastupitelstva města Litvínov v roce 2010. Je provedena analýza komunální kampaně pěti politických stran v Litvínově. Práce je zaměřena zejména na využívání marketingových nástrojů a způsobu komunikace stran s voliči. Teoretická část se zabývá srovnáním ekonomického a politického marketingu a jeho historií. Praktická část obsahuje …more
Abstract:
The goal of the submitted thesis is the analysis of the electoral campaign for the elections to the city council Litvinov in 2010. Analysis is made of election campaign in five political parties in the Litvinov. The thesis is mainly focused on the use of marketing tools and ways of communicating with voter’s parties. The theoretical part focuses comparing the economic and political marketing and its …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 8. 2012
  • Supervisor: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Stanislava Borejová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní