Řežou si bobři pod sebou větev? Analýza dosahování potravy z dlouhodobé perspektivy – Bc. Tomáš Flégl
Bc. Tomáš Flégl
Master's thesis
Řežou si bobři pod sebou větev? Analýza dosahování potravy z dlouhodobé perspektivy
Longterm analysis of beaver foraging - Do beavers sawing off the branch on which they are sitting?
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá dosahováním potravy bobra evropského (Castor fiber) z dlouhodobé perspektivy, a zároveň se snaží prokázat vliv predátora, v tomto případě vlk obecný(Canis lupus), na potravní chování bobřích populací.Bobr evropský patří mezi teritoriální živočichy, a navíc mezi tzv. central place foragers. To znamená, že od centra teritoria spotřeba potravních zdrojů klesá a je agregovaná …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on longterm analysis of beavers (Castor fiber) foraging and tries to prove the influence of the predator (in this case it is Gray wolf (Canis lupus) on the beahvior of beaver populations.Beaver belong to territorial animals as well as central place foragers. That means that the consumption of food resources decreases from the centre of the territory as well as the consumption …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Aleš Vorel, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FLÉGL, Tomáš. \textit{Řežou si bobři pod sebou větev? Analýza dosahování potravy z dlouhodobé perspektivy}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Environmental Sciences. 2018. Available from: https://theses.cz/id/kfbcxo/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta životního prostředíCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Environmental SciencesMaster programme / field:
Engineering Ecology / Nature Conservation
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights