Hledání dostupné metody moderní analýzy reakčních časů v měření analytického/holistického kognitivního stylu – Bc. Vojtěch Svoboda
Bc. Vojtěch Svoboda
Bachelor's thesis
Hledání dostupné metody moderní analýzy reakčních časů v měření analytického/holistického kognitivního stylu
Searching for an affordable method of modern response time analysis in measuring the analytic/holistic cognitive style
Abstract:
Metody měření analytického a holistického kognitivního stylu využívající reakční časy jsou analyzovány buď příliš povrchně, nebo příliš zdlouhavě. V této pre-registrované práci tedy posuzujeme vhodnost použití analytického modelu posunutého lognormálního rozložení, který je relativně rychlý a informačně bohatý. Jeho výsledky srovnáváme s výsledky dvou dalších modelů: Linear Ballistic Accumulator a …moreAbstract:
Methods measuring analytic and holistic cognitive style using response times use analyses which are too superficial or too difficult to implement. In this pre-registered thesis, we evaluate the adequacy of using a shifted-lognormal distribution model, which is easier to implement and information rich. We compare its results to the results of two other models: Linear Ballistic Accumulator & shifted …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yrxxr/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. David Lacko
- Reader: Mgr. Tomáš Prošek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SVOBODA, Vojtěch. \textit{Hledání dostupné metody moderní analýzy reakčních časů v měření analytického/holistického kognitivního stylu}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2022. Available from: https://theses.cz/id/kg2jhu/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Psychology / Psychology