David Víteček

Doctoral thesis

Vliv primární percepce na osobnost značky v perspektivě spotřebního chování

Priming Perception and it's Influence on Brand Personality in Perspective of Consumer Behaviour
Abstract:
Účel této postgraduální práce je zkoumat efekty národních stereotypů na hodnocení hodnoty značky a to konkrétně její osobnosti pomocí teoretického i praktického využití metod psychologické relevantní roviny primární percepce zvažované v kontextuálních rámcích tohoto paradigmatu. Předpokládá se, že apriorní expozice subjektu kontextuálním podnětům může u subjektu implicitně vyvolat určité kulturní stereotypy …more
Abstract:
This Ph.D. thesis focuses on how priming perception influence the development of brand personality in perspecitve of Consumer Behaviour. Three main deep empirical studies has been made in order to show the relationship and common interaction amnog the listed variables. ANOVA analysis was used during the research as the main analytical tool.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 10. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2009
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Hilda Simmová, Svetoslav Markov

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/27990