Významy shodného atributu implicitního v publicistických textech – Mgr. Klára Zaplatilová
Mgr. Klára Zaplatilová
Master's thesis
Významy shodného atributu implicitního v publicistických textech
Semantic of Implicit Congruent Attribute in Journalistic Texts
Anotácia:
Diplomová práce se zabývala jazykovými prostředky publicistického stylu, konkrétně shodným přívlastkem implicitním, který je jedním z projevů aktualizace publicistického textu. Diplomová práce měla poukázat na to, jaké konkrétní příklady shodného přívlastku implicitního se vyskytují, v jakých oblastech se využívají a jaké jiné syntaktické prostředky jim konkurují. Potvrdilo se, že řada příkladů je …viacAbstract:
Diploma thesis deals with language means of journalistic style, especially with Implicit Congruent Attribute that is one of the means of the actualization of journalistic texts. Diploma thesis should have shown concrete examples of Implicit Congruent Attribute, topics that are connected with it and other syntactic means that are used instead of it. It confirmed the fact that lot of examples are based …viacKľúčové slová
publicistický styl shodný přívlastek implicitní jazykové prostředky publicistického stylu novinový titulek obrazná vyjádření expresivita výrazu implicitnost a explicitnost vyjádření shodný přívlastek výrazy konkurující implicitnímu shodnému přívlastku metaforický přenos pojmenování aktualizace a automatizace Implicit Congruent Attribute journalistic texts automatization figurative sense actualization
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gg3ag/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 6. 2008
- Vedúci: PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
- Oponent: Mgr. Hana Borovská, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Slovosledná pozice přívlastku a jeho délka v jednoduché větě
Veronika TVARDKOVÁ -
Proměny frazémů v publicistickém stylu v 80. letech minulého století a v současnosti
Pavla Kaňková -
Užívání biblických výrazů ve vybraných textech současného publicistického stylu
Alena Balcarová -
Funkční využití syntaktických struktur v publicistickém stylu
Markéta Daňková -
Texty z rubriky Čtenářské espresso jako příklad prolínání uměleckého a publicistického stylu
Lucie Svobodová -
Předpověď počasí ve vysílání soukromé rozhlasové stanice - charakteristika stylu textu
Eva VYSOUDILOVÁ -
Zvláštnosti publicistického stylu z hlediska politicky nejednoznačných událostí v českých a ruských periodikách 21. století.
Inna DILLAN -
Jazyk a styl místních tiskovin
Kateřina Holanová