Ing. Alena Čtvrtníková

Bachelor's thesis

Etické limity reklamy

Ethic limits in advertisement
Abstract:
Reklama nás provází na každém kroku. Skrze média si dobila i náš soukromý prostor. Tvůrci a zadavatelé reklamy se neustále snaží přijít s nápadem, který by upoutal naší pozornost. Ovšem v některých případech překračují všeobecně uznávané etické hranice. Je to ale opravdu zapotřebí? Cílem této práce je v teoretické části objasnit klíčové pojmy jako etika, reklama, média a etické kodexy. V praktické …more
Abstract:
Advertisement follows us at every step. Through media it has reached also our private territory. Creators and submitters are forever trying to come up with an idea which can engage our attention. It is true that in some cases they cross generally acceptable ethic boundaries. But is it really necessary? The aim of this thesis is to clarify key words such as ethic, advertisement, media and ethics code …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2011
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní