Ing. Alena Čtvrtníková
Bachelor's thesis
Etické limity reklamy
Ethic limits in advertisement
Abstract:
Reklama nás provází na každém kroku. Skrze média si dobila i náš soukromý prostor. Tvůrci a zadavatelé reklamy se neustále snaží přijít s nápadem, který by upoutal naší pozornost. Ovšem v některých případech překračují všeobecně uznávané etické hranice. Je to ale opravdu zapotřebí? Cílem této práce je v teoretické části objasnit klíčové pojmy jako etika, reklama, média a etické kodexy. V praktické …moreAbstract:
Advertisement follows us at every step. Through media it has reached also our private territory. Creators and submitters are forever trying to come up with an idea which can engage our attention. It is true that in some cases they cross generally acceptable ethic boundaries. But is it really necessary? The aim of this thesis is to clarify key words such as ethic, advertisement, media and ethics code …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/bed29/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2011
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: PhDr. Marek Matějka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing hotelových řetězců - Hotel Golden Key
Anna Smrčková -
Jak uspět ve výběrovém řízení na pozici Key Account Managera
Petra Stárková -
Náročnost pozice Key Account Managera v 21. století
Daniel Bartoš -
Key Drivers of Patients' Experience with Providing Private Healthcare in Slovakia
Matej Matľák -
Consumers' trends in online shopping
Kristina Shcherbakova -
Social networks and their impact on online retail and consumers behaviour
Kateryna Karielina -
Postavení online srovnávačů pojištění na českém pojistném trhu
Kristýna Hrabcová -
Online reputation management a jeho vliv na cestovní ruch
Veronika Schulzová