Tereza RANDLOVÁ

Master's thesis

Klamavá reklama

Misleading advertising
Abstract:
V této diplomové práci se autor zabývá problematikou klamavé reklamy. Práce ve svém úvodě čtenáře seznámí s hospodářskou soutěží a nekalou soutěží jako celkem a základními pojmy jako je soutěžitel a spotřebitel. Čtenář se následně seznámí s několika případy ze soudní a správní praxe. Dále jsou zde popsány psychologické aspekty reklamy, regulace reklamy a nezbytnou součástí je právní úprava.
Abstract:
This thesis deals with the issue of misleading advertising. In its introduction, the thesis introduction the reader with economic competition and unfair competition as a whole, and with basic concepts such as competitor and consumer. The reader is then introduced to several cases from court and administrative practice. The thesis also describes the psychological aspects of advertising, the regulation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: JUDr. Kateřina Burešová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

RANDLOVÁ, Tereza. Klamavá reklama. Plzeň, 2024. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta právnická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta právnická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Law

Master programme / field:
Law and Legal Science / Law

Theses on a related topic

All theses