Ing. Zdeněk Šimůnek

Bachelor's thesis

Etické chování podniku coby konkurenční výhoda

Ethical conduct of business as a competitive advantage
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je kompletní pohled na etiku a aplikaci etiky do podnikání. Snažíme se poukázat na změnu trhu v konkurenčním prostředí. Zjistit zda etické chování napomáhá v konkurenčním boji. Výzkum byl vytvořen na realitním tru a poukazuje na možné nedostatky popřípadě doporučení, které by pomohlo tomuto trhu od neetického chování.
Abstract:
The objective of this work is a complete view of ethics and application of ethics in business. We try to highlight the change in the market in a competitive environment. Discover whether ethical behavior helps in a competitive fight. Research was created in the real estate market and the points to possible weaknesses or recommendations that would help the market from unethical behavior.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 11. 2010
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.