Všeobecné minimum pro začínající pěvce (obor tenor) – Jakub Dolejš
Jakub Dolejš
Diplomová práce
Všeobecné minimum pro začínající pěvce (obor tenor)
GENERAL MINIMUM FOR BEGINNING SINGERS (FOR TENOR VOICE)
Anotace:
Tato diplomová práce pojednává o tom, co by měl začínající pěvec (obor tenor) vědět dříve, něž se rozhodne stát profesionálním zpěvákem ve svém oboru. V první části mojí práce se snažím ve stručnosti popsat historický vývoj pěveckých škol, jednotlivých pěveckých stylů a slavných osobností, které se na celkové podobě dnešní výuky operního zpěvu podílely.V druhé části se pak zabývám správností …víceAbstract:
This diploma thesis deals with what a beginning singer (tenor voice) should know before he decides to become a professional singer in his field. In the first part of my work I try to briefly describe the historical development of singing schools, individual singing styles and famous opera singers who participated in the overall form of today's teaching of opera singing.In the second part, I deal with …víceKlíčová slova
operaKlíčová slova
operní zpěvKlíčová slova
pěvecká literaturaKlíčová slova
hlasový tréninkKlíčová slova
tenor
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/16445
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2022
- Vedoucí: Vladimír DOLEŽAL
- Oponent: Magdaléna HAJÓSSYOVÁ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 24. 6. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Zpěv
Práce na příbuzné téma
-
Porovnání přístupů k jednotlivým otázkám hlasové výchovy v česky psané literatuře
Markéta Bébarová -
Autoterapie zpěvem - hlasový projev a tvorba jako způsob psychohygieny
Michaela Krajčová -
Karol Szymanowski: Vokálně instrumentální tvorba pro sólový tenor
Filip KASZTURA -
Vnímání lidského hlasu v estetických souvislostech a možnosti transformace z hlasového oboru baryton na tenor
Jakub Pustina -
Tenorové role v operách Georga Friedricha Händela
Václav Čížek