Adéla Frýbová, DiS.

Bachelor's thesis

Řízení vztahů se zákazníky

Customer Relationship Management
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá novým trendem v marketingu, a sice Řízení vztahů se zákazníky (CRM – Customer Relationship Management). Jsou zde vymezeny základní pojmy, historie CRM, typologie. Nezbytnou součástí je určení hodnoty vztahu se zákazníkem a její využití pro podnik. Dále se bakalářská práce zaměřuje na konkrétní podnik, Golf Mladá Boleslav a popisuje, na jakých principech zde funguje řízení …more
Abstract:
This bachelor work concerns CRM – Customer Relationship Management, a new trend in marketing. There are some basic concepts, history and typology of CRM defined in this work. Determination of value of relationship with a customer and its utilization in a company is essential. The work also focuses on a concrete company – Golf Mladá Boleslav and describes some principles used in this company for effective …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 8. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 8. 2010
  • Supervisor: Ing. Helena Janegová
  • Reader: Ing. Jana Výborová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS

Banking Institute/College of Banking

Bachelor programme / field:
Banking / Banking Management