Nikola Kmoníčková

Master's thesis

Evaluation of Effectiveness of New POP Solution in Pharmacy: Case Study of L'Oréal

Vyhodnocení efektivity nového POP řešení v lékárně: případová studie pro L´Oréal
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá studiem efektivity nového řešení komunikace v místě prodeje firmy L´Oréal v lékárně. Efektivita je vyhodnocena na základě porovnání povědomí o značce, preference značky a podílu nakoupených produktů L´Oréal oproti konkurenčním produktům ve dvou vybraných lékárnách: jedné s novým komunikačním řešením a druhé se současným komunikačním řešením. Čtyři hypotézy, každá s dvěmi …more
Abstract:
This thesis aims to study the effectiveness of new point-of-purchase communication solution of L´Oréal in a pharmacy. The effectiveness is evaluated by comparing brand awareness, brand preference and ratio of purchased L´Oréal products in two selected pharmacies: one with new and one with current point-of-purchase solution. Four hypothesis, with two sub-hypotheses each, are then tested in a field experiment …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 1. 2020
  • Supervisor: Miroslav Karlíček
  • Reader: Esther Pouchin

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78792