Kateřina NEPUSTILOVÁ

Bachelor's thesis

Žena jako subjekt i objekt reklamního průmyslu na počátku 20. století

Woman as a subject and object of the advertising industry at the beginning of the 20th century
Abstract:
Předložená bakalářská práce se zabývá ženskou otázkou v období 1. Československé republiky v kontextu reklamního průmyslu. Konkrétně se jedná o analýzu reklamních sdělení v prvorepublikových časopisech pro ženy. Primárním cílem této bakalářské práce je pomocí typologické metody analyzovat jednotlivá reklamní vyobrazení z hlediska genderových stereotypů. Práce se dále věnuje způsobu zobrazování ženského …more
Abstract:
This Bachelor thesis deals with women's emancipation in the period of the First Czechoslovak Republic in the context of the advertising industry. Specifically, it is an analysis of advertisement in women's magazines. The primary goal of this thesis is to use a typological method to analyse advertising images in terms of gender stereotypes. This thesis also deals with the way of depicting the female …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Stanislava Musilová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

NEPUSTILOVÁ, Kateřina. Žena jako subjekt i objekt reklamního průmyslu na počátku 20. století. Ústí nad Labem, 2021. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Humanities / Sv-Hi,sz

Theses on a related topic