Didaktická transformace tématu Minerály, horniny a půda na 1. stupni ZŠ – Mgr. Martin Havlín
Mgr. Martin Havlín
Master's thesis
Didaktická transformace tématu Minerály, horniny a půda na 1. stupni ZŠ
Didactic transformation of the theme Minerals, rocks and soil in primary school education
Abstract:
Diplomová práce Didaktická transformace tématu Minerály, horniny a půda na 1. stupni ZŠ se v praktické části zabývá kvantitativní analýzou pojmů z oblasti neživé přírody, konkrétně pak témat minerálů, hornin a půdy, které se objevují v učebnicových řadách od různých nakladatelů. Na základě výsledků kvantitativní obsahové analýzy v praktické části dále pracujeme s pojmy, které se objevují v jednotlivých …moreAbstract:
The diploma thesis Didactic transformation of the theme Minerals, rocks and soil in primary school education deals in the practical part with a quantitative analysis of concepts from inanimate nature, specifically the topics of minerals, rocks and soil that appear in textbook series from various publishers. Based on the results of quantitative content analysis in the practical part, we work with concepts …moreKeywords
konstruktivismus prekoncepce badatelská výuka minerály horniny půda RVP ZV mladší školní věk neživá příroda oblast Člověk a jeho svět concructivism preconception enquiry based learning minerals rocks soil Framework Education Programme for Basic Education primary school age Humans and their World
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jehp5/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Iva Frýzová
- Reader: Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Le français comme la deuxième langue étrangère dans le Programme cadre d'éducation et dans le Programme scolaire d'éducation
Veronika Svobodová -
The Case for Inclusion of Education about Religions in English Classes at Stage 2 of Basic Education in the Czech Republic
Jana Peštová -
OUTDOOROVÉ AKTIVITY VHODNÉ DO VZDĚLÁVACÍCH OBLASTÍ ČLOVĚK A PŘÍRODA A ČLOVĚK A ZDRAVÍ (METODICKÁ PŘÍRUČKA - WEBOVÉ STRÁNKY)
Vlastislav KOVAŘÍK -
Interdisciplinární vztahy vzdělávací oblasti matematika a její aplikace a vzdělávací oblasti člověk a příroda
Kateřina JANÁKOVÁ -
Město Říčany a jeho historie - soubor pracovních listů a jejich využití ve vzdělávací oblasti člověk a jeho svět.
Žaneta Hejmalíčková -
České státní svátky a vybrané zvyky a tradice ve výuce 5. ročníku na prvním stupni ZŠ
Kristýna Miřejovská -
Projektová a integrovaná tematická výuka na 1. stupni ZŠ: Putování po hradech a zámcích
Kristýna Cankovová -
Holokaust a česko-německý konflikt v učebnicích společenských věd a dějepisu pro ZŠ a víceletá gymnázia
Jan ŠÍPOŠ