Bc. Zdeňka PRSKAVCOVÁ

Master's thesis

Merkmale des Österreichischen Deutsch und die mögliche Umsetzung im Unterricht DaF

Characteristics of Austrian German language and possibilities of implementation into German language teaching
Abstract:
This diploma thesis deals with characteristics of Austrian German language and with possibilities of its implementation into German language teaching. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is occupied with a definition of a term pluricentric language and specifically with German language and its seven centres (Germany, Austria, Switzerland, Liechtenstein, Luxembourg …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá znaky rakouské němčiny a možnostmi jejího začlenění do výuky německého jazyka. Práce se člení na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje definici termínu pluricentrický jazyk a obzvláště německému jazyku a jeho sedmi centrům (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Lucembursko, východní Belgie a Jižní Tyrolsko). V popředí teoretické části je rakouská …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Jürgen Ehrenmüller

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PRSKAVCOVÁ, Zdeňka. Merkmale des Österreichischen Deutsch und die mögliche Umsetzung im Unterricht DaF. Plzeň, 2016. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / NJ-Ps