Proces rozhodování při nákupu osobního automobilu Mercedes-Benz – Bc. Anna Preclíková
Bc. Anna Preclíková
Master's thesis
Proces rozhodování při nákupu osobního automobilu Mercedes-Benz
Decision-Making Process in Mercedes-Benz Purchase
Abstract:
Diplomová práce analyzuje rozhodovací proces při nákupu zboží dlouhodobé spotřeby. Spotřebitel během rozhodovacího procesu prochází několika fázemi a je ovlivněn celou řadou faktorů. Ty působí různou intenzitou a ovlivňují rozhodovací proces v závislosti na charakteru zboží. Svou roli v rámci rozhodovacího procesu hrají i psychologické aspekty spotřebního chování. Cílem práce je zjistit, jaké faktory …moreAbstract:
This thesis analyses decision-making process during long duration goods purchase. During a decision making- process consumer gets through few phases of decision-making process and is influenced by many factors. Those factors influence decision-making process depending on product type. Psychological aspects of consumer behavior have its specific function during decision-making process. The aim of this …moreKeywords
Rozhodovací proces motivace spotřebitele potřeba spotřební chování spotřebitel zákazník zboží dlouhodobé spotřeby osobní automobil dotazník hloubkový rozhovor. Decision making process consumer motivation need consumer behaviour consumer costumer long duration consumer goods privat car questionnaire deep interview.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/nq2yv/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Jiří Němec
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PRECLÍKOVÁ, Anna. \textit{Proces rozhodování při nákupu osobního automobilu Mercedes-Benz} Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2012. Available from: https://theses.cz/id/km0cjz/. [cit. 2024-04-20].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Business plan and managerial decision changes of small retailers operating in Mykolaiv after the Russian invasion of Ukraine in 2022
Volodymyr Novytskyi -
The Dutch Electric Fan Heater Market: Mapping the Consumer Decision Making Process
Kirsten Daniëlle Vreede -
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová -
Proces rozhodování o nákupu produktů dlouhodobé spotřeby
Veronika Příplatová -
Specifika kupního chování spotřebitelů při nákupu zboží dlouhodobé spotřeby
Lenka LEDVINOVÁ -
Motivace spotřebitelů pro využití blockchainu v obchodních modelech sdílené ekonomiky
Ema Štefániková -
Motivace zákazníka k nákupu
Konrádová Konrádová