Analýza reflektivně-responzivní kapacity frekventantů Výcviku integrace v psychoterapii – Mgr. Romana Plchová, Ph.D.
Mgr. Romana Plchová, Ph.D.
Disertační práce
Analýza reflektivně-responzivní kapacity frekventantů Výcviku integrace v psychoterapii
The analysis of the trainees’ reflecting-responding capacity in Training in psychotherapy integration
Anotace:
Cílem této popisné kvalitativní studie je analýza reflektivně-responzivní kapacity (RK) frekventantů Výcviku integrace v psychoterapii (VIP). Představíme model prožívání frekventantů před vstupem do výcviku, rozhodování o vstupu do výcviku a rozvoj RK v průběhu prvních 3 let výcviku. V teoretické části se věnujeme oblasti vzdělávání v psychoterapeutických výcvicích v České republice i v zahraničí. …víceAbstract:
The research goal of this descriptive qualitative study was the analysis of the trainees‘ reflective-responding capacity (RC) in Training in psychotherapy integration (TPI). The model of trainees‘ experience before entering TPI, the process of making the decision to enter TPI and the development of RC during the first 3 years of the training were introduced. Education in psychotherapy training in the …víceKlíčová slova
psychoterapeutický výcvik integrace v psychoterapii volba psychoterapeutické orientace volba psychoterapeutického výcviku výcvikový potenciál výcviková inteligence zakotvená teorie vtělená kategorizace sdílená metoda analýzy a obohacování dat proces rozhodování proces nabývání jistoty vývoj frekventanta reflexivní kapacita mentální pohyb citlivost rozlišování reflektivně-responzivní kapacita integrační kapacita psychotherapy training psychotherapy integration choice of theoretical orientation choice of psychotherapy training training potential training intelligence grounded theory embodied categorizing shared analysis method (SAM) decision-making process gaining certainty process trainee development reflexive capacity mental movement discrimination sensitivity reflective-responding capacity integration capacity
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lyqz8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 6. 2017
- Vedoucí: prof. PhDr. Vladimír Smékal, CSc.
- Oponent: prof. Ing. Mgr. Peter Tavel, Ph.D., prof. PhDr. Jiří Šípek, CSc., Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíDoktorský studijní program / obor:
Psychologie (čtyřleté) / Sociální psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Proces voľby prvého psychoterapeutického výcviku
Monika Frtúsová -
Motivace psychologů k volbě alternativně terapeutického zaměření
Jitka Kopřivová -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein