Jak přispívá Montessori pedagogika k rozvoji dítěte – Mgr. Šárka Vaněčková
Mgr. Šárka Vaněčková
Bachelor's thesis
Jak přispívá Montessori pedagogika k rozvoji dítěte
Montessori pedagogic contribute to development of child
Abstract:
Bakalářská práce Jak přispívá Montessori pedagogika k rozvoji dítěte má dvě části. V teoretické části se snaží nastínit základní principy pedagogiky Montessori, jako jsou senzitivní období, svoboda jako základ, polarizace pozornosti, úloha pedagoga či materiál Montessori. Praktická část přináší kvalitativní výzkum, který se snaží odpovědět na výzkumnou otázku.Abstract:
Bachelor thesis of How Montessori pedagogic contribute to development of child has got 2 parts. It tries to outline basic principles of pedagogy Montessori – like a sensitive phases, freedom as a basis, polarization of attention, kompetence of trachet or material of Montessori in theoretical part. Qualitative part brinks answers to research question.Keywords
Marie Montessori alternativní vzdělávání Montessori pedagogika senzitivní fáze vývoje polarizace pozornosti Montessori materiál připravené prostředí svoboda výzkum učitel možnost volby dítě Maria Montessori alternative education Montessori education sensitive phases of development polarization of attention prepared environment freedom research teacher possibility of choice child
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/i84oo/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2012
- Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil
- Reader: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Theses on a related topic
-
The role of macrophages in the regulation of systemic metabolism in Drosophila
Gabriela KREJČOVÁ -
Základní škola M. Montessori a aplikace Montessori myšlenek v praxi
Hana BLÁHOVÁ -
Základní principy Montessori pedagogiky v současné montessori literatuře
Nelly BAGAROVÁ -
Svobodná volba v Montessori pedagogice
Barbora Svozilová -
Montessori výchova a vzdělávání z pohledu praktického života
Bronislava Zátopková -
Motivace matek pro výběr základní školy s Montessori vzdělávacím programem
Lucie Štromajerová -
Výběr alternativní mateřské školy - Montessori mateřská škola
Iva MENZELOVÁ -
Volba předškolní instituce s Montessori pedagogikou z pohledu rodičů
Iva ŠIMANOVÁ