Montážne formovanie female gaze vo filme Utrpenie Panny orleánskej – Ema Adamove
Ema Adamove
Bakalářská práce
Montážne formovanie female gaze vo filme Utrpenie Panny orleánskej
Female gaze structured by montage in The Passion of Joan of Arc
Anotace:
Laura Mulvey v roku 1975 rozpútala vášnivú diskusiu tvrdením, že film je formovaný výlučne mužským pohľadom (male gaze). Dokáže filmová reč počnúc strihovou skladbou - nástrojom na formovanie pohľadu, konštruovať v podmienkach patriarchálneho sveta pohľad ženský (female gaze)? Predmetom bakalárskej práce je preskúmať možnosti formovania female gaze prostredníctvom montážnej analýzy filmu Carla Theodora …víceAbstract:
In 1975 Laura Mulvey opened a discussion by claiming, that film is constructed exclusively by the male gaze. Can film language, starting with montage - tool for creating the gaze, construct the female gaze in conditions of patriarchal world? This bachleor thesis examines possibilities of constructing female gaze through analysis of Carl Theodor Dreyer´s film The Passion of the Joan of Arc (1928). In …víceKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
filmový střihKlíčová slova
filmová montážKlíčová slova
feminismusKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
střihová skladba
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 8. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/15032
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2021
- Vedoucí: Zdeněk HUDEC
- Oponent: Jana VLČKOVÁ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 27. 11. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Kinematografie metamorfózy: Tělo a transformace ve filmech Bertranda Mandica
Eliška Lubojatzká -
Transformace a strukturální rysy politické kinematografie
Aliaksandr Stelchanka -
Srovnání témat naší a evropské kinematografie - Česká nová vlna a Francouzská nová vlna
Michal LÖFLER -
1. Teoretická část: Katarze ve vybraných českých filmech z 21. století 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
Jitka Chocholatá -
1. Teoretická část: Český animovaný film v letech 1920-1945 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba.
Josef Erla -
1. Teoretická část: Žánrová ikonografie v rámci střihové skladby 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min.,střihová skladba
Hana DVOŘÁČKOVÁ -
Střihová skladba flashbacku v sovětských filmech o Velké vlastenecké válce
Elvira Dulskaia -
Řeč filmových snů
Petr Hasalík