Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv. – Jaroslav LÖFFELMAN
Jaroslav LÖFFELMAN
Bachelor's thesis
Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv.
Music in Children´s Hands in The Past and Today
Anotácia:
Tato práce se zabývá vztahem dětí ke zpěvu a hraní na hudební nástroje z pohledu současných žáků 8. a 9. tříd základních škol v ústeckém kraji a vztahem ke zpěvu a hraní na hudební nástroje jejich rodičů a také prarodičů v době, kdy chodili do základní školy. Teoretická část se zabývá metodikou hudební výchovy, hudebním nadáním, hudební pedagogikou a motivacím pro zpěv a hraní na hudební nástroje. …viacAbstract:
My thesis disserts on children´s relation to a singing and an instrument playing.I focus on current 8th and 9th elementary school grade students in the area of Ústí nad Labem and I compare their experience with those of their parents and grandparents. The theoretical part of my thesis deals with a musical appreciation methodology, a music talent, the singing and instrument playing motivation. In my …viacObhajoba závěrečné práce
- Vedúci: PhDr. Petr Zeman, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
Jak správně citovat práci
LÖFFELMAN, Jaroslav. Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv.. Ústí nad Labem, 2012. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Pedagogy / Pedagogika volného času KS + 4 sp.
Práce na příbuzné téma
-
Boomwhackers - netradiční hudební nástroj v hudební výchově na prvním stupni ZŠ
Markéta ŠRÁMKOVÁ -
Alternativní hudební nástroje ve výuce hudební výchovy na 2. stupni ZŠ a gymnáziích
Karolína SKUHROVCOVÁ -
Problematika výuky předmětu hudební výchova na 1. stupni ZŠ
Blanka Langerová -
Tvorba interaktivních pomůcek jako podpora pro výuku hudební výchovy v 9. ročníku základní školy
Veronika Maříková -
Učebnice hudební výchovy pro 7. ročník základní školy
Martina Kysilková -
Učebnice hudební výchovy pro 6. ročník základní školy
Milena Moravcová -
Didaktické využití vícehlasu v hodinách hudební výchovy na 1. stupni základní školy a základní školy se zaměřením na hudební výchovu
Andrea VIŠŇÁKOVÁ -
Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol.
Gabriela WINGENDER