Jan Zelinka

Bachelor's thesis

Vliv marketingu na konzumní společnost

Marketing impact on the consumer society
Abstract:
Bakalářská práce popisuje vliv marketingu a jeho jednotlivých nástrojů na konzumní společnost v globalizované ekonomice. Teoretická část je věnována příčinám vzniku konzumu, změnám hodnot spotřebitelů, globalizaci a vlivu příjmu na spotřebu. Dále práce popisuje marketing a vztah konzumu, spotřebitele a marketingu. Následuje výčet negativních a pozitivních vlivů marketingu na konzumní společnost. V …more
Abstract:
This bachelor thesis describes the influence of marketing and its various instruments on consumer society in globalized economy. The theoretical part is divided into several parts - cause of occurrence of consumerism, change of values of consumers, globalization and impact of income on consumption. It also describes the relationship between marketing and consumerism, consumers and marketers. Then follows …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 1. 2014
  • Supervisor: Zuzana Džbánková
  • Reader: Pavel Sirůček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/39672

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management