Přirozenost obrazu v kinematografii – Ondřej Belica
Ondřej Belica
Diplomová práce
Přirozenost obrazu v kinematografii
Image naturalness as a criterion in cinematography
Anotace:
Účelem této práce je prozkoumat metody stylizace obrazu především v hrané tvorbě a transformaci reality na filmové plátno. Snaží se definovat pojem přirozený obraz jako běžný postup kameramanské tvůrčí práce. Stejně tak shrnuje stylizační prostředky používané kameramany po celém světě v historii i současnosti ve vztahu k normální percepci vizuální reality. Součástí práce je i studie, která pomocí …víceAbstract:
The purpose of this thesis is to search into methods of image stylization in feature films and silver screen reality transformation. We try to define fundamentals of "natural" image as a common aproach of cinematographers work. Also we summarize styzalition means used by cinematographers all over the world in history and present time in realationship to normal perception of visual reality. Part of …víceKlíčová slova
filmová technikaKlíčová slova
filmové kameryKlíčová slova
práce kameramanaKlíčová slova
tvůrčí prvkyKlíčová slova
osvětlovací technikaKlíčová slova
kompozice obrazuKlíčová slova
optikaObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 10. 2014
- Vedoucí: Diviš MAREK
- Oponent: Jiří MACÁK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 2. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera
Práce na příbuzné téma
-
Použití LED světelných zdrojů ve filmové a televizní osvětlovací technice
Marek Brožek -
Dramaturgie a filmový scénář z perspektivy práce kameramana
Lubomír Ballek -
Řemeslem kameramana ke slávě umělce obrazu
Lubomír Ballek -
Úloha kameramana v hraném filmu
Daniel Adam -
Optická "nedokonalost" jako výrazový prostředek kameramana
Mikuláš Hrdlička -
Úloha kameramana v moderním loutkovém animovaném filmu
Ondřej Nedvěd -
Role kameramana při vizuální adaptaci PC her a výhody Virtual Production v praxi
Norbert Pokorný -
Struktura obrazu jako výrazový prostředek kameramana
David Ticháček