Jakub Krejčí

Master's thesis

Herní engine a 3D v umělecké praxi

Game Engine and 3D in Artist Practice

Abstract:
V této diplomové práci analyzuji hledání nejideálnějšího prostředku tvorby audiovizuálních, počítačem vytvářených s 3D prostorem pracujících uměleckých děl. A to na základě subjektivní umělecké zkušenosti. Směřuji tak k užití komplexního nástroje, jakým je právě herní engine - software ulehčující tvorbu počítačových her. Takový nástroj dokáže využít plný výpočetní potenciál počítačů. A stále s ním …more
Abstract:
In this Diploma thesis I am analyzing the search for the most ideal tool to create audiovisual, computer-created, 3D space-based artworks. On the basis of subjective artistic experience. I aim to use a comprehensive tool, such as Game Engine, software that makes it easier to create computer games. Such a tool, which can use the full computing potential of computers. And it is still possible for a single …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 9. 2018
  • Supervisor: Helena BENDOVÁ
  • Reader: Miloš VOJTĚCHOVSKÝ

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 4. 2019 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna