Zuzana Dymáčková

Bachelor's thesis

Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Indie

Business environment, business practices and cultural specifics of India
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika v Indii a jejich vliv na mezinárodní podnikání. Indie, jako jedna z nejrychleji rostoucích ekonomik světa, představuje pro podnikatele a investory z celého světa zajímavou a atraktivní destinaci. Nicméně, porozumění místnímu obchodnímu prostředí, kulturním normám a obchodním zvyklostem je nezbytné pro úspěšné …more
Abstract:
This bachelor's thesis examines the business environment, business practices and cultural specificities in India and their impact on international business. India, as one of the fastest growing economies in the world, is an interesting and attractive destination for entrepreneurs and investors from all over the world. However, an understanding of the local business environment, cultural norms and business …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Soňa Gullová, Ph.D.
  • Reader: M.A. Jozef Ftorek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

Bachelor programme / field:
International Management and Marketing / International Management and Marketing