The Effect of Textbook Vocabulary Homework on Student Academic Achievement in Upper Secondary School EFL Classes – Bc. Jakub Podešva
Bc. Jakub Podešva
Master's thesis
The Effect of Textbook Vocabulary Homework on Student Academic Achievement in Upper Secondary School EFL Classes
The Effect of Textbook Vocabulary Homework on Student Academic Achievement in Upper Secondary School EFL Classes
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá efekt domácích úkolů na studijní výsledky. Její cílem bylo zjistit, jaký je dopad domácích úkolů z učebnice zaměřených na slovní zásobu na studijní výsledky žákyň v hodinách angličtiny na střední škole. Pomocí experimentu bylo zjištěno, že tento druh domácích úkolů nemá na výsledky zásadní dopad. Dodatečně byl také pomocí dotazníku objeven částečně pozitivní vliv na autonomii …moreAbstract:
This thesis studies the effect of homework on academic achievement. Its aim was to examine the influence of textbook vocabulary homework on student academic achievement in upper secondary EFL classes. Through an experiment, it was revealed that this type of homework does not have a significant impact on achievement. Additionally, a questionnaire discovered a partially positive influence on learner …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bmbop/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2023
- Supervisor: Dr. phil. Thomas Rankin
- Reader: Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PODEŠVA, Jakub. \textit{The Effect of Textbook Vocabulary Homework on Student Academic Achievement in Upper Secondary School EFL Classes}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2023. Available from: https://theses.cz/id/ksev1w/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Učebnice angličtiny „Complete Advanced“ a „Advanced Result“ jako příprava na cambridgeskou zkoušku C1 Advanced, část Writing
Lenka Musialková -
Příběh jako nástroj pro rozvoj řečové dovednosti mluvení v angličtině na úrovni B1
Iveta Kousalová -
Hraní rolí jako prostředek zpřístupnění výuky jazykových funkcí dospělým studentům na úrovni A2-B1 (podle SERRJ)
Gabriela Mühlfeitová -
Lektor jako spolutvůrce sociálního klimatu třídy
Andrea Kurková -
Možnosti využití učebních strategií jako kompenzace vývojové dysfázie u vysokoškolské studentky
Markéta Soukupová -
Komunikační strategie u studentů v angličtině jako cizím jazyce
Kristýna Hálová -
Reprodukce genderových stereotypů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka
Marie Doskočilová -
Bilingvní děti ve věku od 11 do 15 let, žijící v České republice, které se učí angličtinu jako cizí jazyk.
Valentina ORLOVA