Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu – Mgr. Lenka Hricová, Ph.D.
Mgr. Lenka Hricová, Ph.D.
Rigorózní práce
Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu
Communicative Competences of Pupils at Primary Schools for Hearing Impaired in the Czech Republic and in Germany
Anotace:
Rigorózní práce se zabývá problematikou komunikačních kompetencí žáků základních škol pro sluchově postižené v ČR a v Německu. Zaměřuje se na analýzu komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku, jejich třídních učitelů, a analýzu faktorů ovlivňujících komunikační dovednosti. Práce je členěna do pěti kapitol, z nichž první obsahuje teoretická východiska problematiky, druhá se podrobně zabývá …víceAbstract:
The rigorous thesis deals with communicative competences of pupils at primary schools for hearing impaired in the Czech Republic and in Germany. It specializes in analysis of communicative competences of younger pupils, their class teachers, and analysis of factors which influence communicative skills. The thesis is divided into five chapters, the first one contains the theoretical basis of the problematic …víceKlíčová slova
komunikace komunikační kompetence komunikační formy osob se sluchovým postižením znakový jazyk znakovaný jazyk daktylní abeceda odezírání přístupy ke vzdělávání jedinců se sluchovým postižením orální metoda totální komunikace bilingvismus základní školy pro sluchově postižené communication communicative competences communicative forms of persons with hearing impairment sign language signed language dactylic alphabet lip-reading approaches to education of people with hearing impairment oral method total communication bilingualism primary schools for hearing impaired
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 3. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qjvpo/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 4. 2010
- Oponent: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., doc. PhDr. Eva Souralová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaRigorózní řízení / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Discourses of troubles of people with visual impairment
Daniela Jaklová Střihavková -
This is what disability looks like: Depictions of people with disabilities in mass media and blogs of people with impairments
Beáta Révayová -
Active participants or passive patients? Representation of problems in Czech mental health policy and their effects on the subjectification of people with mental illness
Miroslava Janoušková -
Postoj romských jedinců ke vzdělávání
Milan Vild -
Individuální přístup ke vzdělávání jedinců s různými druhy postižení na druhém stupni základní školy
Petra Hejnová -
Motivace ke vzdělávání u dětí z dětských domovů
Lenka Bodláková -
Motivace jedince ke vzdělávání ve střední a pozdní dospělosti
Bohuslav Čermák -
Motivace jedince ke vzdělávání ve střední a pozdní dospělosti
Hana Barkmanová