Hodnocení výslovnosti ve výuce anglického jazyka – Mgr. Simona Šebestová, Ph.D.
Mgr. Simona Šebestová, Ph.D.
Master's thesis
Hodnocení výslovnosti ve výuce anglického jazyka
Some Aspects of Assessing Pronunciation in EFL Classes
Abstract:
Diplomová práce Aspekty hodnocení výslovnosti ve výuce anglického jazyka se zabývá testováním a hodnocením výslovnosti. Jsou zde představeny dva přístupy k hodnocení výslovnosti, analytický a celostní, oba subjektivní - založeny na dojmu hodnotitele. Práce prezentuje různé druhy testů a kritéria pro postup při jejich výběru, stejně jako kritéria pro hodnocení. Dále se zabývá podmínkami, které je nutno …moreAbstract:
The thesis Some Aspects of Assessing Pronunciation in EFL Classes deals with pronunciation testing and assessment. It presents two approaches to pronunciation assessment – atomistic and holistic, both subjective – impression-based. The wotk presents various testing activities and criteria for their choice as well as criteria for assessing. Next, it deals with conditions necessary to be taken into account …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nj774/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2007
- Supervisor: PhDr. Jaroslav Ondráček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Japanese Pronunciation of English: Perceptions and Intelligibility
Eva Koprová -
Intelligibility of lesser-known dialects
Veronika Baranová -
Intelligibility of the Geordie Dialect
Petra Erbanová -
Stress and intelligibility: Pronunciation of Secondary School Students of English
Jana Langrová