Ing. Michal Plaček

Bachelor's thesis

Podpora prodeje deníků a týdeníků

Sales Promotion for dailies and magazines
Abstract:
V této bakalářské práci je popsán vývoj prodaného nákladu, čtenosti a inzerce periodického tisku v České republice za období 2004–2013 a 2007–2013. Na základě vývoje uvedených ukazatelů je vyvozen závěr o nutnosti podpory prodeje tisku na distribučním i inzertním trhu. Dále práce seznamuje s formami podpory prodeje deníků a týdeníků, které uskutečnilo profesní sdružení vydavatelů periodického tisku …more
Abstract:
In this work describes the development of sold copies, readership and advertising periodicals in the Czech Republic for the period 2004 - 2013 and 2007 - 2013. Based on the above indicators is concluded the need for sales support periodicals on both distribution and advertising market. Further part of the work describes the forms of sales promotion of dailies and weeklies, which have been held by a …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2015
  • Supervisor: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
  • Reader: PhDr. Ladislav Lašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.