Bc. Adéla Petříčková

Master's thesis

Marketing jako nástroj k integraci umění a široké veřejnosti s důrazem na prodej a nákup uměleckých děl

Marketing as a tool for integration of art and the general public focused on selling and buying of art
Abstract:
Diplomová práce se věnuje charakteristice současných tendencí trhu s uměním v českém prostředí, v jehož rámci se soustředí především na činnost aukčních domů a síní. V návaznosti na vývojové tendence trhu s uměním, které jsou způsobeny mimo jiné efektivnějším využíváním marketingových nástrojů, představuje diplomová práce možnosti marketingového vymezení a efektivního užívání marketingových nástrojů …more
Abstract:
The master thesis deals with characterising contemporary trends of czech art market. In this scope the thesis focuses mainly on the activities of auction houses. Regarding the evolving trends of art market caused, besides other things, by more effective exploit of marketing tools. The thesis presents the possibilities of marketing specifications and effective using of marketing tools via simulation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 2. 2018
  • Supervisor: PhDr. Dagmar Koudelková
  • Reader: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta