Lenka Nováková

Master's thesis

Emotivní příběh a jeho význam pro vnímání reklamního sdělení

Emotive story and its importance for how advertising message is perceived
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou významu emotivního příběhu pro vnímání reklamního sdělení. Cílem práce je zjistit, zda jsou reklamy obsahující emotivní příběh přesvědčivější než reklamy absentující typické charakteristiky příběhu, a proč tomu tak je, nebo není. Literární rešerše diskutuje, jaké prvky a jakým způsobem ovlivňují vnímání reklamy. V praktické části je na respondentech z řad studentů …more
Abstract:
This thesis deals with an analysis of the meaning of emotive story for how advertising message is perceived. The aim of the thesis is to find out if advertisements containing an emotive story are more persuasive than advertisements that do not contain the typical characteristics of the story, and why this is or is not the case. Literary research discusses what elements and how they influence the perception …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2020
  • Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
  • Reader: Michal Novák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/79238