Využívání public relations v marketingové komunikaci firmy – Ing. Michaela Drdová
Ing. Michaela Drdová
Bachelor's thesis
Využívání public relations v marketingové komunikaci firmy
The use of public relations in the marketing communication firms
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využíváním public relations v marketingové komunikaci firmy. Ukazuje se, že public relations je pro mnoho firem v České republice stále jen „tím nástrojem navíc“, na který se klade důraz maximálně ve chvíli, kdy vedení společnosti potřebuje něco od novinářů. Tento způsob vnímání public relations se postupně mění a komunikace firem nabývá stále více na významu. Cílem této …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the use of public relations in marketing communication firms. Apparently, public relations has been still considered as „an additional tool“ by many companies in the Czech Republic - a tool which is emphasized only at moments when the management of companies needs something from journalists. However, such perception of public relations is changing and professional corporate …moreKeywords
Analýza efektivita image komunikace koncepce krizová komunikace media relation média plán PR agentura public relation (PR) publicita taktika veřejnost vlastní zaměstnanec Analysis efficienty Communication conception crisis communication PR agency public relations (PR) publicity tactics community in-house employee
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/dkeiz/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2015
- Supervisor: Ing. Pavel Klička
- Reader: Mgr. Miloslava Kykalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Využívání public relations v marketingové komunikaci firmy
Adam Kabyl -
Právo v public relations
Lucie Krausová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Současný trend Public Relations a PR v GfK
Eva Špačková -
Využívání public relations v marketingové komunikaci firmy
Karin Volicerová -
Public relations in the global organisations
Vladyslav Ponomarenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Měření efektivity Public relations se zaměřením na media relations a následná aplikace na konkrétní PR kampaň
Jana Wiesnerová