Nino Giorgadze

Master's thesis

Factors Influencing Impulse Buying in Retail Stores

Factors Influencing Impulse Buying in Retail Stores
Abstract:
Impulzivní nakupování je velmi rozšířený fenomén. Nejnovější statistiky ukazují, že stále více zákazníků podléhá touze nakupovat neplánované a ve většině případů nepotřebné zboží. Soudobý výzkum není schopen identifikovat nejvhodnější nástroje, které mohou využít marketingoví specialisté s cílem propagace impulzivního prodeje. Diplomová práce se zabývá důkladnou analýzou kontrolovatelných faktorů, …more
Abstract:
Impulse buying is a widely pervasive phenomenon. Statistics shows that more and more shoppers are experiencing irresistible urge to purchase unplanned and in most cases unnecessary product. Existing researches fall short in identifying most suitable tools that marketers can adopt in order to promote impulsive sales. Therefore, this thesis provides deep analysis of those, controllable factors that influence …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 10. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2015
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Miroslav Karlíček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/45985

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities