Mgr. Roman Gazdík

Diplomová práce

Text, figura, autor: tři aspekty přežánrovění ve filmu

Text, personage, author: Three aspects of regenrification in film
Anotace:
Roman Gazdík ve své diplomové práce Text, figura, autor: tři aspekty přežánrovění ve filmu produktivně využívá a rozvíjí potenciál Altmanova konceptu přežánrovění, který přesvědčivě aplikuje při zkoumání problémů: 1) vícenásobného sledování (rovina diváka a textu: zdařilý rozbor přežánrovění Shyalamanovy Vesnice při dvojím sledování), 2) žánrové identity autora (analýza producentského i auteurského …více
Abstract:
Author of the text dwells on the concept of regenrification taken from the book Film/Genre by Rick Altman (Altman 1999). Altman’s main proposition is that genres are not stable entities as the reader might conclude from the vast array of the theoretical books on genre dating back as far as Aristotle’s Poetics. Rather – argues Altman – we should see genres as constantly changing objects deconstructed …více
Abstract:
sters analyzed The Bram Stoker’s Dracula (1992) by Francis Ford Coppola we are – unlike in the Stoker’s novel – presented as well with the point of view of the undead count which leaves us with mixed emotions towards this previously abhorrent figure. In addition to the concept of the vampire as the biological threat to the humankind and both the subject and the object of the human obsession, the Coppola …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 9. 2007

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 4. 9. 2007
  • Vedoucí: Mgr. Jakub Kučera

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Magisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury

Práce na příbuzné téma