Text, figura, autor: tři aspekty přežánrovění ve filmu – Mgr. Roman Gazdík
Mgr. Roman Gazdík
Diplomová práce
Text, figura, autor: tři aspekty přežánrovění ve filmu
Text, personage, author: Three aspects of regenrification in film
Anotace:
Roman Gazdík ve své diplomové práce Text, figura, autor: tři aspekty přežánrovění ve filmu produktivně využívá a rozvíjí potenciál Altmanova konceptu přežánrovění, který přesvědčivě aplikuje při zkoumání problémů: 1) vícenásobného sledování (rovina diváka a textu: zdařilý rozbor přežánrovění Shyalamanovy Vesnice při dvojím sledování), 2) žánrové identity autora (analýza producentského i auteurského …víceAbstract:
Author of the text dwells on the concept of regenrification taken from the book Film/Genre by Rick Altman (Altman 1999). Altman’s main proposition is that genres are not stable entities as the reader might conclude from the vast array of the theoretical books on genre dating back as far as Aristotle’s Poetics. Rather – argues Altman – we should see genres as constantly changing objects deconstructed …víceAbstract:
sters analyzed The Bram Stoker’s Dracula (1992) by Francis Ford Coppola we are – unlike in the Stoker’s novel – presented as well with the point of view of the undead count which leaves us with mixed emotions towards this previously abhorrent figure. In addition to the concept of the vampire as the biological threat to the humankind and both the subject and the object of the human obsession, the Coppola …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 9. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/p2r62/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 9. 2007
- Vedoucí: Mgr. Jakub Kučera
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury