Mgr. Martina Čavnická

Master's thesis

Percepce komerčních a sociálních reklam a jejich rozdílů

Perception commercials and non-comercials advertisements and their differences
Abstract:
V této diplomové práci jsme se zabývali tematikou percepce reklam s akcentem na reklamy sociální. Zajímalo nás, jak respondenti vnímají reklamy, jak percipují rozdíly mezi sociálními a komerčními reklamami. V neposlední řadě jsme se pokusili určit jaký způsob čtení podle Hallovi teorie kódování a dekódování respondenti ke čtení reklamních sdělení používají. V teoretické části jsme popsali relevantní …more
Abstract:
Main focus in this thesis was on perception of advertisements. We were interested in how respondents understand to advertisement and how they perceive difference between commercials and non-commercials advertisements. Last not least we were trying to figure out which kind of “reading” according Hall´s theory of decoding media content respondents use. In theoretical part we described relevant theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 1. 2009
  • Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
  • Reader: Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Master programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism